Utile

Agentul imobiliar este disponibil oricand, dar sa nu uitam ca este platit doar in caz de reusita !


Stim cu totii cât efort implica realizarea unei tranzactii imobiliare. Pe lânga toate resursele investite, unul dintre cei mai importanti factori, deseori trecut cu vederea, este comportamentul celor doua parti implicate într-o tranzactie: agentul si clientul sau. 
Fie ca îti vine sa crezi sau nu, obiceiurile, educatia ajung sa influenteze modul în care se încheie o tranzactie imobiliara, indiferent de tipul acesteia.

      10 Sfaturi pentru clienti

Sunt câteva lucruri esentiale de care orice client trebuie sa tina cont pentru ca relatia client-agent sa fie una cât mai productiva. Aceste sugestii constituie în domeniul imobiliar, ceea ce în limbajul popular adesea numim “cei 7 ani de-acasa”:

1. Asa cum probabil stii, este recomandat sa faci o cercetare asupra agentiilor si agentilor existenti. În acest mod, vei sti ce agentie ti se potriveste cel mai bine si care ar fi agentul care ti-ar fi de cel mai mare ajutor.

2. Învata sa fii punctual si disponibil. Asa cum un agent profesionist evita întârzierile, este recomandat ca si clientii sa fie punctuali, degajând astfel seriozitate si constiinciozitate. Este de asemenea important sa îti demonstrezi disponibilitatea si la rugamintea agentului si nu numai atunci când ai tu timp liber. Daca amâni o întâlnire pentru o vizionare stabilita de agent este foarte posibil sa ratezi o potentiala finalizare a tranzactiei. Mai mult, în timp, nu numai ca ai putea pierde anumiti cumparatori sau vânzatori, însa ai putea pierde si încrederea si interesul agentului tau.

3. Întelegerea de la început a pasilor care trebuie parcursi este vitala. Dupa întelegerea acestor pasi (iar aici este foarte important sa soliciti ajutorul agentului), este esential sa-i accepti sau sa-i negociezi, stiind în acest fel care va fi drumul pe care veti merge. Astfel, se va reduce considerabil posibilitatea de a te razgândi la jumatatea procesului de cautare.

4. Este recomandat sa fii corect si cât mai exact în descrierea proprietatii dorite. Mai mult de atât, nu uita ca este la fel de important sa fii consecvent în aceasta descriere pe tot procesul cautarii . Vino pregatit cu ceea ce doresti precum si cu parametrii cererii deja stabiliti. Daca înca nu ai stabilit acesti parametri, îi poti stabili cu agentul la sediul agentiei unde acesta beneficiaza de materialele necesare cum ar fi harti, poze, preturi, etc.

5. Este bine sa nu creezi impresii eronate despre tine: nu încerca sa pari nevoias atunci când nu esti, sau avut atunci când duci lipsa de bani. De regula, agentii gândesc în solutii pe care le limiteaza la contextul cu care se confrunta sau la clientul pe care îl reprezinta. Astfel, devine inutil ca un agent sa vizioneze sau sa caute oferte care depasesc bugetele reale ale clientului sau care au un pret mai mic, însa poate si o calitate mult mai scazuta. Astfel de oferte nu te vor satisface, reprezentând o simpla pierdere de timp.

6. Învata sa comunici nemulturile tale. Indiferent ce îti convine sau nu la agentul respectiv, stabileste de la început o relatie deschisa în care sa puteti discuta civilizat si diplomat despre inconveninte. Cu siguranta ca agentului respectiv îi va folosi feedback-ul primit de la tine atât în relatia cu tine, cât si în viitoarea sa cariera. Puteti stabili aceasta comunicare ca una din asteptari la începutul colaborarii voastre. În caz contrar, frustrarile acumulate din partea ambelor parti vor putea duce la o ruptura brusca sau treptata a relatiei profesionale pe care o aveti.

7. Este important totodata sa te împrietenesti cu agentul cu care lucrezi si sa pastrezi aceasta relatie. Chiar daca nu ai reusit sa finalizezi cu el o anumita tranzactie, nu se stie când ai putea avea nevoie de el în viitor sau când, într-un anumit context, veti fi nevoiti sa lucrati împreuna.

8. Depinzând de personalitatea sau caracterul agentului respectiv, se poate întampla sa fiti incompatibili sau sa nu fiti de acord în repetate rânduri asupra unor probleme. Cu toate acestea, este bine sa realizezi ca latura personala a acestui agent nu îl impiedica sa îti dea o informatie ideala pentru ceea ce cauti. De exemplu, agentii puternic orientati spre rezultate pot avea o abordare mai agresiva, ceea ce nu înseamna ca nu sunt pregatiti. În alte cuvinte, poti face o tranzactie fabulos de avantajoasa pentru tine daca nu elimini din discutie acel agent care poate nu-ti creeaza o impresie de nota 10. Oricum ar fi, este recomandat sa nu lucrezi cu agenti pe care îi evaluezi sub nota 7.

9. Încearca sa cunosti personal seful agentiei. Avantajul este ca îi poti cere referinte clare despre agentul cu care lucrezi. În plus, el este omul care te-ar putea ajuta sa-ti schimbi agentul în cazul în care exista o anumita incompatibilitate între voi. Noul agent va simti o presiune sa faca lucrurile mai bine pentru ca doua parti vor fi cu ochii pe el: atât seful, cât si tu, ceea ce îl va impulsiona sa grabeasca lucrurile aducându-ti si satisfactia dorita.

10. Nu uita sa rasplatesti pe masura agentia respectiva. Nu este recomandat sa treci cu vederea comisionul si nici sa încerci sa-l negociezi. Tot procesul de cautare si încheiere a unei tranzactii consuma multa energie, timp si bani, asadar agentul si agentia respectiva trebuie sa se poata sustine financiar în timpul acestor cautari care se pot întinde pe o perioada destul de lunga. Sa nu mai vorbim de încercarea de a încheia tranzactia în lipsa agentului cu clientii cu care acesta îti face legatura, care ar fi un gest indicator al lipsei de etica si de respect fata de munca depusa.

Acestea fiind spuse, ca si client, nu uita de corectitudine, sinceritate si comunicare, caracteristici atât de necesare pentru o colaborare fructuoasa.

Însa în acest proces de tranzactionare si agentii imobiliari ar putea tine cont de anumite recomandari.

      3 Sfaturi pentru agenti

1. Ca si agent, este bine sa întelegi ca si atunci când oamenii spun “Stiu”, ei nu stiu întotdeauna. Pot fi confuzi, de aceea este bine sa întrebi daca au mai cumparat/vândut ceva. Daca respectivul client a realizat mai putin de 3 tranzactii în care s-a implicat personal, trebuie considerat novice, fiind astfel necesar a i se explica fiecare pas, de la primul pâna la ultimul.

2. Nu accepta promisiuni de “extra”-bonusuri sau favoruri personale care se vor întampla “daca...” si care de multe ori nu au legatura cu agentia sau nu sunt incluse în regulile companiei pentru care lucrezi. În 99% din cazuri, aceste asa-zise bonusuri nu se concretizeaza si nu fac decât sa erodeze imaginea agentului si a agentiei în fata clientului.

3. În plus, poti merge pe principiul de a oferi mai mult decât primesti. Chiar daca ai terminat intermedierea, este bine sa ramâi lânga clientul tau, chiar daca poate nu mai ai un rol atât de important. De multe ori se mai ivesc si alte nemultumiri, întrebari ale clientului. Implicându-te în mica sa viata din afara comisionului îti va crea o imagine de agent priceput si profesionist, caruia îi pasa de clientii sai si de satisfactia pe care le-o ofera acestora.

Sursa: TopEstate.ro - portalul profesionist imobiliar".